Weboldal készítés lépései – 2. rész

Weboldal készítés lépései – 2. rész

Kitűztük weboldalunk célját, megismertük a célközönséget, és elemeztük a konkurenciát, de ezek csak a kezdő lépések voltak. Most sorra veszünk még számos tennivalót, melyek szintén kihagyhatatlanok leendő felhasználóbarát weboldalunk elkészítésekor.

Válasszunk domain nevet!

Egy jó domain megválasztása kulcsfontosságú készülő weboldalunk szempontjából. Fontos, hogy legyen könnyen megjegyezhető, figyelemfelkeltő, ne legyen túl hosszú, és természetesen  kapcsolódjon cégünk profiljához. Mikor már van ötletünk, mindenképpen ellenőrizzük le, nem foglalt-e a választott domain: ELLENŐRZÖM

Írjunk webszöveget!

Domain nevünk kiválasztása után jön az egyik, sőt, talán a legfontosabb feladat! A webszöveg megírása. Induló vállalkozások gyakran itt próbálják csökkenteni a weboldal készítés költségeit, pedig ezzel veszítik a legtöbbet.

A szöveges tartalom segítségével fognak majd ránk találni a neten. Releváns, informatív szövegünknek vonzania kell a látogatókat, akik érdeklődnek szolgáltatásunk, vagy termékünk iránt. Vissza térnek, hogy minél több új információt gyűjtsenek, és ajánlani fognak minket másoknak is. A jó webszöveg megerősíti ügyfeleinket abban, hogy tapasztalt, jó szakemberek vagyunk, termékeinket, szakterületünket jól ismerjük, így bizalommal lehet hozzánk fordulni.

Külön iparág épült a webszöveg írásra, nem véletlenül. Rengeteg idő, és energia igazán jó, marketing szempontból is megfelelő webszöveget írni.

Készítsünk fotókat!

A webszöveg mellett a minőségi képek is kiemelten fontosak. Nem kell sok, mert túl zsúfolttá, átláthatatlanná válhat weboldalunk. Inkább használjunk kevesebb, de minőségi fotót, és minden esetben kapcsolódjon a weboldal / bejegyzés témájához. A termékfotók esetében pedig kötelező a magas minőség, áldozzunk rá, és kérjük szakember segítségét, mert sok ügyfelet elveszíthetünk a rossz minőségű termékfotók miatt.

Termékfotó

Készítsünk drótvázat!

A drótváz gyakorlatilag a leendő weboldalunk vázlata. Nem tartalmaz valódi szöveges, és képi tartalmakat, csak jelöli azok helyét egyszerű alakzatokkal. A drótváz segítségével elkészítjük a weboldal szerkezeti felépítését, a lényeg itt nem a designon van, hanem a használhatóságon. Mert akár milyen szép is egy weboldal, ha nem igazodik el rajta a látogató, megy, és felkeresi a konkurenciát.

Készítsük el a weboldal látványtervét!

Amint elkészültünk a vázlattal, jöhet a csinosítgatás. Itt már szükség van a menüpontok megnevezésére, a főcímekre, a fotókra, a szövegre, hogy mindent a helyére tehessünk.  Amennyiben a weboldal lekódolása után kiderül, hogy kevés a hely az egyes elemeknek, bizony borsos árat kell majd fizessünk az újraterezés/újrakódolás miatt, vagy egy olyan oldalt kapunk, amellyel nem leszünk megelégedve, és a tőle várt eredményeket sem fogja produkálni.

Jöhet a sitebulid és a programozás!

Az elkészült látványterv alapján megkezdődik a kódolás. Html kódok segítségével elkészítjük a weboldal szerkezeti felépítését, megjelenítjük a szöveges, és képi tartalmakat, létrehozzuk a kívánt tagolást, elrendezést, majd a CSS segítségével elkészítjük a design-t. Amennyiben szükség van egy olyan adminisztrációs felületre, ahol a megrendelő, azaz Te szerkeszteni tudod a weboldalad tartalmát, úgy elvégezzük a programozói munkálatokat is.

A jó weboldal alapja a szabványos kódolás. A szabványkövető webtervezés előnye, hogy minden böngészőben ugyan úgy fog megjelenni, jobb eredményt ér el a google találati listájában, mint nem szabványos társai, és pár év elteltével nem fog darabokra hullani a technológiai fejlődés hatására, és egy szabványos weboldal kisebb méretének köszönhetően gyorsabban betöltődik.

Keresőoptimalizáljunk!

Valójában a keresőoptimalizálás már a weboldalkészítési folyamat elején elkezdődik. Már a konkurenciaelemzés során megvizsgáljuk, és összegyűjtjük a keresőszavakat, melyeket a webszöveg írásakor is figyelembe kell venni. A kódolás során is a keresők által támasztott követelményeket be kell tartani. Végül, össze kell kapcsolni a weboldalt az elemzésére, mérésére szolgáló alkalmazásokkal. És az oldal elkészülte után is van még munka bőven, például link építés, és persze időről időre, lehetőleg minél gyakrabban friss tartalmat tölteni fel a honlapunkra.

Teszteljünk, elemezzünk, optimalizáljunk!

Gyakorlatilag a weboldal készítés során folyamatosan kell tesztelnünk, elemeznünk, és optimalizálnunk. És, amint hibát tapasztalunk, javítanunk, vagy esetleg újraterveznünk kell az adott pillanatban. Csak így lesz végül tökéletes, felhasználóbarát weboldalunk. És csendben megemlítem, hogy a weboldal elkészítése után is folyamatosan kellene elemzeni, tesztelni, és ha szükséges újratervezni, de ez már egy másik történet.

Reklámozzunk!

A legtöbben beleesnek abba a hibába, hogy új honlapjuk elkészítése után elégedetten  hátradőlnek, és befejezettnek tekintik a projektet. Pedig az új weboldalunkat meg kell ismertetnünk a látogatókkal. Ezt pedig reklámok segítségével tudjuk csak megvalósítani. Az egyik legolcsóbb, és leghatásosabb reklám felület a közösségi média, mint például a facebook. De adwords kampányokkal is népszerűsíthetjük weboldalunkat.

Hasznos volt számodra ez a bejegyzés? Oszd meg másokkal!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.